vrijdag 27 januari 2012

blij

copyright muts en foto Elly Blijenbergh,
www.ikmaakblij.nl
 Elly Blijenbergh breit. Nu breien er wel meer mensen, maar niet zoveel met zulke creativiteit en zoveel blijheid. De naam van haar website is dan ook bijzonder goed gekozen: ik maak blij. Het leuke is, dat Elly bereid is ons te vertellen over "groen" breien. Elly schrijft: "Waarom zou je spullen maken die er al zijn? En waarom zou je spullen wegdoen, die nog goed zijn?

Haal die mooie trui uit voor de wol of het garen, en maak er weer wat anders van....."

Op 16 februari is het zover, dan komt Elly ons blij maken en neemt voorbeelden van haar werk mee, die je eventueel kunt aanschaffen. Wil je meteen geïnspireerd aan de slag? Vergeet dan niet je eigen breinaalden (haaknaald mag ook) en wol mee te nemen. Een oude trui of gedeelte van een oude (handgebreide) trui mag ook; daar heeft Elly een leuke suggestie voor. Neem daarvoor dan ook enkele draden wol mee, en een dikke naald met een groot oog. Heb je nog wol thuis en ben je helemaal geen brei-ster? Neem die dan mee om er een ander gelukkig mee te maken.

Geïnspireerd raak je zeker: "Gebaande paden? Zijn die er dan op handwerkgebied? Ik hoop het van niet! 

Weg met de saaie handwerkbladen, maar gebruik de kop van jezelf, je man of je kinderen om het product op te passen...geen handwerkbladen meer voor mij!
Geen geijkte stekenaantallen....ik kreeg het er benauwd van! En zo ben ik mijn eigen weg gegaan!
Spring er eens uit, doe eens gek, verknip die oude kriebel en priktrui! Niets is mislukt; dat is niet mogelijk!
Naai er een hoed of een tas van."  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten