maandag 27 oktober 2014

Zoom 9 samen getrokken zoompje.

Om de een of andere reden kostte dit tamelijk simpele zoompje mij anderhalf uur voordat ik hem, in tegenstelling tot mijn boek, Punti a Giorno 1, van links naar rechts kon borduren. Mathilda deed het in een kwartier, en wel van rechts naar links.. Ik geef jullie dus haar beschrijving:
Haal 2 draden uit, laat er 3 staan, haal weer 2 draden uit. Je bundelt niet. Volg de stappen op de foto, en het komt helemaal goed. Heb je toevallig het boek Beginner’s Guide to Drawn Thread embroidery van Patricia Bage, ISBN 13 978 1 84448 242 9, daar staat hij duidelijk in beschreven, en zelfs ik borduurde hem toen in een kwartier na... 

Een variatie is deze zoom te borduren maar helemaal geen draden uit te halen. Hij wordt dan compacter.
Hier werden geen draden uitgetrokken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten